Speciale projecten

Cambium College, locatie de Waard, springplank voor jonge vakmensen

Met de CNC (Computer Numerical Control) gestuurde draaimachine en de twee pneumatiek borden die 2-zijdig bruikbaar zijn, gaan lang gekoesterde wensen van het Cambium College, locatie de Waard, op 7 maart 2017 in vervulling. Dit initiatief kwam tot stand via Jac Meeuwissen, oud-directeur van de Van Voorden fabriek, die de samenwerking zocht met de Van Voorden Stichting. De jonge leerlingen doen met deze machine praktijkkennis op met de techniek.

Samenwerking met de Johan Cruijff Foundation voor een Schoolplein14                     bij basisscholen in de Bommelerwaard

Schoolplein14 is een initiatief van de Johan Cruyff Foundation met als doel alle leerlingen uit het primair onderwijs te stimuleren tijdens en na schooltijd samen te sporten en spelen. De Van Voorden Stichting helpt totaal zes scholen in de Bommelerwaard bij de realisatie van een Schoolplein14. Basisscholen De Spelwert en De Leiboom in Zaltbommel hadden 19 oktober 2016 de primeur met de officiële opening van hun Schoolplein14. In juli 2017 zijn de pleinen van Basisschool De Schakel in Ammerzoden en de Fransiscusschool te Zaltbommel eveneens gereed gekomen als Schoolplein14.
Foto: Olaf Smit

Besloten concert voor mensen die bijdragen aan leefbaarheid in de Bommelerwaard

Op 20 en 21 november 2015 organiseerden wij in een overvolle Gasthuiskapel een besloten concert voor mensen die zich actief inzetten als vrijwilliger in of nauw betrokken zijn bij de Bommelerwaard. Tijdens dit concert speelde Emmy Verhey voor de allerlaatste keer in Zaltbommel. Na afloop kreeg zij op 20 november door Burgemeester Albert van den Bosch een gouden windvaan aangeboden, namens de Bommelse samenleving, familie en vrienden en de gemeente Zaltbommel. Jikke van Loon ontwierp en maakte dit kunstwerk.

Stichting Elliz in Company

Elliz in Company is een jong bedrijf dat startte als pop-up naaiatelier. Inmiddels is het uitgegroeid tot een social factory, gevestigd Boschstraat 92, in het hart van Zaltbommel. www.ellizincompany.nl

De Van Voorden Stichting bood hulp de onderneming gestalte te geven.
Bij Elliz in Company werken jonge en oude mensen uit alle hoeken en gaten van de samenleving. Het is echt een ontmoetingsplek om uit een sociaal isolement te komen, de Nederlandse taal te oefenen en kennis uit te wisselen. In het naaiatelier maken ze opdrachten van bedrijven en particulieren. Dit varieert van knuffels of vlaggetjes van oude overhemdblouses tot productieopdrachten voor bijvoorbeeld tassen vanaf 5 tot 5000 stuks.